
Compudata Garantievoorwaarden
Compudata biedt standaard 1 jaar garantie op alle refurbished laptops. Wij testen laptops op meer dan 50 punten waardoor we er zeker van zijn dat onze producten aan hoge kwaliteitseisen voldoen. Mocht er toch iets defect blijken, dan kan je ervan uitgaan dat we de problemen zo spoedig mogelijk oplossen. Wanneer je echter zelf, of door een andere partij, de laptop laat repareren vervalt de garantie.
Compudata reparatieproces
Neem contact met ons op en maak een afspraak om de laptop ter reparatie aan te bieden. Is het niet mogelijk om langs te komen? In dat geval kan je de laptop opsturen, het versturen van de laptop naar Compudata is echter op eigen kosten. Na de reparatie sturen wij de laptop gratis weer retour en zal de garantie op de MacBook weer worden hervat.
Uitschakelen Apple ID
Een belangrijke stap voordat je de MacBook opstuurt, is het verwijderen van het apparaat uit de iCloud. Login met je Apple ID op iCloud.com en ga naar ‘Instellingen‘. Scroll naar je apparaten en klik op je MacBook. Naast de MacBook komt er een kruisje tevoorschijn, klik hierop om het apparaat te verwijderen uit je iCloud. Later kan je de MacBook weer eenvoudig toevoegen.
Maak eerst een backup!
Het is wellicht nodig om tijdens de reparatie de MacBook opnieuw te installeren. Compudata is niet verantwoordelijk voor dataverlies of herinstallatiekosten van je software. Zorg dus voor een backup van belangrijke gegevens voordat je de MacBook ter reparatie aanbiedt.
Wat valt er onder de Compudata garantievoorwaarden?
Problemen met de volgende onderdelen vallen onder de garantievoorwaarden van Compudata:
- Accu problemen: bijv. snel leeglopen of de accu kan niet meer opgeladen worden. De accu wordt gratis vervangen indien de capaciteit is teruggelopen naar minder dan 70% van de originele laadcapaciteit.
- Microfoon / luidspreker: met als uitzondering water of valschade
- Logicboard: de MacBook start plotseling niet goed
- Webcam: webcam functioneert niet
- Toetsenbord: toetsen functioneren niet meer.
- Oplader: de MacBook kan niet goed meer opgeladen worden met de meegeleverde adapter
Wat valt er buiten de Compudata garantievoorwaarden?
Schade als gevolg van val-, stoot- of vocht/waterschade vallen niet onder de garantievoorwaarden van Compudata. Wat valt er nog meer buiten de garantie:
- Valschade
- Stoot- of drukschade
- Vochtschade
- Stofschade
- Loslatende coating bij Retina MacBook schermen
- Dataverlies of software herinstallatiekosten
- Maximaal drie dode pixels
- Gebogen scherm of behuizing
- Laadconnector die vies of beschadigd is.
- Reparatie of technische aanpassing door een andere partij als Compudata
Op alle laptop accessoires van Compudata geldt een garantie van 12 maanden.
Klachtenregeling
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar ln.atadupmoc@ofni. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”
